Tekstschrijven, Personal en Public Relations, Social Media support en Social Media training

  EVENT MARKETING EN PUBLIC RELATIONS en meer...

Wat zijn Facebook Aanbevelingen ofwel Recommendations en hoe zet je dit in?

Ken je de handige functie Facebook Aanbevelingen ofwel Recommendations al?
Je kunt een aanbevelingsbericht maken op Facebook om je vrienden te vragen om suggesties, zoals voor een hotel, restaurant of een reisaccommodatie in een specifiek gebied.
Het grootste voordeel van de functionaliteit Facebook Aanbevelingen is dat je je eigen Facebook-netwerk persoonlijk advies kunt vragen over allerhande bedrijven of ondernemingen, zoals hotels, restaurants, schoonheidsspecialisten, kappers, architecten, uitzendbureaus, flexwerkplekken etc...
 
Jouw Facebookvrienden kunnen aanbevelingen geven over bedrijven door het plaatsen van een link naar de betreffende Facebook-bedrijfspagina.
Wanneer de link naar de Facebookpagina wordt geplaatst wordt ook de locatie weergegeven op een kaart, wat ervoor zorgt dat je makkelijk kunt doorklikken naar de betreffende Facebookpagina om meer informatie te vinden.
 

Wanneer mensen hun aanbevelingen plaatsen, wordt er een aangepaste kaart gemaakt van hun suggesties, zodat je makkelijk de locatie kunt terugvinden, waarnaar je op zoek bent.

De functionaliteit vergroot de mogelijkheid voor bedrijven om Free Publicity op Facebook in te zetten, welke effectief is gebleken, omdat het betrouwbaarder overkomt als een consument iets positiefs over een bedrijf of organisatie zegt, dan wanneer deze onderneming zelf een advertentie plaatst of commercial verspreidt. Dit wordt reputatiemanagement genoemd en omvat alle activiteiten van een persoon of organisatie om een gewenst beeld op te roepen bij het publiek. Hierbij gaat veel aandacht naar het beperken van een negatieve beeldvorming om reputatieschade te voorkomen. Het spreekt voor zich dat reputatiemarketing en het bewaken van het online imago voor bedrijven daarmee steeds belangrijker wordt.

 
De 4 voordelen van Facebook aanbevelingen:

  1. Je kunt snel doorklikken naar de Facebookpagina van bijvoorbeeld he, door een Facebookvriend, aanbevolen hotel. Via deze pagina heb je vaak direct toegang tot hun website, met reserveringssysteem. Dit scheelt je een paar klikken, je hoeft niet meer te zoeken via andere websites.
  2. De kaart waarop aanbevelingen worden weergegeven, blijft bewaard binnen Facebook. Dit betekent dat je deze kaart met aanbevelingen nog eens kunt bekijken als je dezelfde plaats een andere keer bezoekt, bovendien kun je de link doorsturen naar anderen als zij naar die plaats gaan.
  3. In tegenstelling tot reviews op andere vergelijkingssites, weet je direct wie de aanbeveling heeft ingestuurd. En, naast dat je waarschijnlijk weet of die persoon ongeveer dezelfde voorkeuren en interesses heeft, kun je hem of haar ook gemakkelijk om meer informatie vragen, omdat het een Facebookconnectie van jou is.
  4. Voor ondernemers is het grootste voordeel dat keuzes minder vaak op basis van prijs genomen zullen worden (zoals vaak het geval is op vergelijkingssites), maar op ervaringen van de bezoekers, klanten of gasten. 

Hoe de handige functie Facebook aanbevelingen of recommendations in de praktijk werkt, lees je in mijn blog op Internet Marketing Gemak. 

GIPHY https://gph.is/2cI1BtV

 

Gratis social media advies

Heb je belangstelling voor tips en adviezen voor het gebruik van Social media ?
Je kunt mij volgen op Facebook , Twitter , LinkedIn , op mijn LinkedIn Companypage of op mijn Google Bedrijfspagina.

Je kunt ook direct bellen voor het maken van een vrijblijvende afspraak! 

 
 
   « Tips overzicht