
In 2017 heeft het Social Media platform Facebook een nieuwe functie uitgerold 'Facebook Aanbevelingen' ofwel 'Recommendations'.
Het voordeel van de functionaliteit Facebook Aanbevelingen is dat je je eigen Facebook-netwerk advies kunt vragen over allerhande bedrijven of ondernemingen, zoals hotels, restaurants, schoonheidsspecialisten, kappers, architecten, uitzendbureaus, flexwerkplekken etc...
Jouw Facebookvrienden kunnen aanbevelingen geven over bedrijven door het plaatsen van een link naar de betreffende Facebook-bedrijfspagina.
Wanneer de link naar de Facebookpagina wordt geplaatst wordt ook de locatie weergegeven op een kaart, wat ervoor zorgt dat je makkelijk kunt doorklikken naar de betreffende Facebookpagina om meer informatie te vinden.
De functionaliteit vergroot de mogelijkheid voor bedrijven om Free Publicity op Facebook in te zetten, welke effectief is gebleken, omdat het betrouwbaarder overkomt als een consument iets positiefs over een bedrijf of organisatie zegt, dan wanneer deze onderneming zelf een advertentie plaatst of commercial verspreidt. Het spreekt voor zich dat reputatiemarketing en het bewaken van het imago voor bedrijven daarmee steeds belangrijker wordt.