Tekstschrijven, Personal en Public Relations, Social Media support en Social Media training

  TEKSTSCHRIJVEN - COPYWRITING en meer...

Content Marketing advies

Hoe schrijf je een blog dat goed vindbaar is in de zoekresultaten van Google?

Ik geef je graag content marketing advies waarmee je de zoekmachineoptimalisatie vergroot van jouw website, door SEO toe te passen op jouw blogartikelen.

Wat is content marketing?

Contentmarketing is een vorm van marketing dat gebaseerd is op het creëren en verspreiden van waardevolle (online) content voor een specifieke doelgroep.
Blogartikelen en geschreven teksten vormen de basis voor contentmarketing, maar je kunt vrijwel ieder type content inzetten, dus niet alleen tekst, maar ook video’s, afbeeldingen en zelfs animaties. Een blog is een online artikel dat primair bedoeld is om te informeren, te entertainen of een emotie op te roepen. Het artikel blijft verschoond van schreeuwende commerciële uitingen.  

Ik beperk me hierbij tot het geven van tips voor het schrijven van een blog, die in de Google zoekmachine wordt opgenomen.


Hoe schrijf je een effectief blogartikel?


Gebruik maximaal 300 woorden. Volgens onderzoek haakt 80% van de lezers af bij lange teksten.
Houd het “oppervlakkig” om de lezer vast te houden, maar maak de lezer wel nieuwsgierig naar wat je verder te vertellen hebt.

Zorg dat je onderaan je artikel eindigt met een call to action (CTA),
Bijvoorbeeld [neem nu contact op], [schrijf je in voor onze nieuwsbrief] of plaats bijvoorbeeld een button [KOOP NU] of [DOWNLOAD].

 

blog schrijven

 

4 tips die je helpen bij het schrijven van een blog dat goed vindbaar is in Google:

  1. Bepaal je doel: wat houdt je Call-to-action in?

  2. Bepaal je doelgroep: hoe zorg je dat je hen aanspreekt? Welke schrijfstijl kun je daarbij gebruiken?

  3. Wat wordt het onderwerp? Denk hierbij aan je profilering… waar gaat het over en past dat bij je bedrijf.

  4. Bepaal je focus keyword: waarop wil jij scoren en hoog in de Google zoekresultaten komen?
    Dit zoekwoord laat je vervolgens herhaaldelijk terug komen. Het focus keyword kan één woord zijn maar meestal is het een zogeheten longtail keyword: een combinatie van meerdere woorden waaronder het keyword. Een keyword wordt door concurrenten waarschijnlijk ook gebruikt, op een longtail keyword is het makkelijker origineel te zijn en val je meer op in de zoekresultaten.


Bovenstaande tips zijn adviezen in een notedop. Wellicht heb je behoefte aan meer advies of wil je jouw content marketing aan mij uitbesteden?

Schroom niet om contact met mij op te nemen!

 

Graag verwijs ik je naar andere webpagina's voor meer tips: 

Content Marketing

Zoekmachine optimalisatie 

 

 

 

 


Gratis social media advies

Heb je belangstelling voor tips en adviezen voor het gebruik van Social media ?
Je kunt mij volgen op Facebook , Twitter , LinkedIn , op mijn LinkedIn Companypage of op mijn Google Bedrijfspagina.