Tekstschrijven, Personal en Public Relations, Social Media support en Social Media training

  TEKSTSCHRIJVEN - COPYWRITING en meer...

3 tips voor het gebruik van de SEO plugin van Yoast

In mijn artikel over een hogere ranking van je website, sprak ik over de WordPress SEO plugin van Yoast.

Wanneer jij een webtekst hebt geschreven, waarin je gebruik hebt gemaakt van de zoekterm waar je op gevonden wilt worden, wil je uiteraard ook graag dat Google jouw webpagina snel en goed indexeert. Daar helpt Yoast jou bij.

 

Wil jij weten hoe je SEO webtekst eruit zou moeten zien, klik dan naar het artikel van CF Consultancy, waarin stapsgewijs wordt uitgelegd hoe je tekst opgebouwd moet worden.

Wanneer je de gratis te downloaden Yoast-plugin op je website hebt geïnstalleerd is, zie je extra velden in je Wordpress Dashboard op de webpagina waar jij je webartikel hebt geschreven.

De Yoast-tabbladen zijn:

* Algemeen
* Pagina analyse
* Geavanceerd
* Social

Voor deze korte handleiding, geef ik uitleg over de eerste twee tabbladen:

1. Yoast - Tabblad Algemeen

Wordpress SEO YOAST pagina algemeen

Bij ieder artikel en bij iedere pagina, moet je de velden invullen om de SEO waarden in te stellen.

Focus zoekterm: Hier vul je een kernwoord in: wat is de essentie van je bericht of van je pagina?
Waar gaat je pagina of je artikel over? Dit is de basis voor je online marketing.

Wanneer het moeilijk is om helder te krijgen wat de focus zoekterm zou moeten zijn, dan is het niet genoeg om je artikel goed door te lezen en er een woord uit te kiezen.
In dat geval kun je je artikel beter herschrijven, want een artikel dat niet heel duidelijk over een specifiek onderwerp gaat, zal nooit hoog scoren in de Google Ranking.
Het is eigenlijk simpel... jouw webpagina wordt aangeboden als antwoord op een zoekopdracht, dan moet het ook een antwoord zijn met een relevante tekst.

SEO titel: Hier vul je de titel in die je graag boven je artikel ziet staan als het in de zoekresultaten wordt aangeboden.

Zorg ervoor dat het focus zoekwoord in deze SEO titel voorkomt.
Als het er niet logisch uitziet om dit kernwoord in de titel van je artikel te zetten, vraag je dan af of je wel het juiste kernwoord gekozen hebt: gaat je artikel hier dan werkelijk over?
Hier vul je een korte (maximaal 156 tekens) en aantrekkelijke samenvatting van je artikel in. Ook in deze samenvatting gebruik je het kernwoord. De zoeker op Internet leest deze regel bij het zoekresultaat, dus is het belangrijk om er aandacht aan te besteden.
Opslaan: Sla je je artikel op als concept

Je ziet in de rechterzijbalk, vlakbij de knop Publiceren, een button.
Als de button lichtgroen is, is je SEO dik in orde.
Wanneer de button geel is, is de SEO voldoende. Misschien moet je dan nog even je best doen om de ultieme score te verkrijgen.
Wanneer de button een andere kleur heeft, dan zijn er fouten gemaakt en is de kans minimaal dat je artikel op de door jou gewenste zoekterm in de zoekresultaten zal worden aangeboden.
Gelukkig helpt YOAST je bij de analyse en geeft je tips om je webpagina te verbeteren.


2. Yoast - Tabblad Pagina analyse

seo analyse Yoast

Pagina analyse: Je krijgt een rijtje punten te zien, waarop je pagina gecontroleerd is.

Voor die punten zie je een gekleurde button.
Wanneer de button niet groen is, krijg je van Yoast een suggestie wat je zou kunnen verbeteren.
Hieronder zie je bijvoorbeeld dat de paginatitel 33 tekens heeft, terwijl ik er 40 tot mijn beschikking heb. Ik zou er dus een woordje of twee bij kunnen bedenken.

3. Hoger ranken in de zoekresultaten

Als je SEO van Yoast stapsgewijs bij ieder bericht en bij iedere webpagina toepast, dan zullen je artikelen en je pagina’s veel hoger in de zoekresultaten verschijnen.

In de onderstaande afbeelding zie je dat de SEO op alle fronten optimaal is ingesteld en goedgekeurd is door Yoast.

Yoast plugin Wordpress

PS: Het is belangrijk om de geüploade afbeeldingen van de webpagina een zoekwoord te geven in de alternatieve omschrijving. (de alt-tag)

Tot slot, Voor een betere zichtbaarheid is het bovendien heel belangrijk om reviews te ontvangen op je Google Mijn Bedrijf Pagina.

Omdat reviews ook voor mijn bedrijf heel erg belangrijk zijn om beter te ‘ranken’ in de zoekresultaten, wil ik je vragen of je mijn bedrijf een beoordeling wilt geven?

Voor een betere score in de zoekresultaten, verwijs ik je graag naar mijn artikel over een hogere ranking van je website of mijn tips over het publiceren van een blog.


Tags: website,tips,visitekaartje

Tags: SEO,zoekmachineoptimalisatie,marketing

 
   « Tips overzicht