Tekstschrijven, Personal en Public Relations, Social Media support en Social Media training

  SOCIAL MEDIA TRAININGEN en meer...

Heeft jouw bedrijf al een Google Bedrijfspagina?

Gebruik jij Google Mijn Bedrijf om een lokaal bedrijf, merk, organisatie of artiest online te promoten?
Een goed ingerichte Google Bedrijfspagina, ook wel Google Mijn Bedrijf genoemd, biedt organisaties, (lokale) bedrijven, producten, merken een eigen identiteit en een goede online aanwezigheid in Google.

Bij het maken van een Google Mijn Bedrijf vermelding wordt er een Google lokatiepagina aangemaakt, welke automatisch geschikt is voor lokale vindbaarheid ofwel local search.


Waarom zou je gebruik maken van GoogleBusiness als Marketingmiddel?

Een lokale Google bedrijfspagina wordt gebruikt voor zoekopdrachten waarbij nabijheid c.q. de locatie / het adres belangrijk is.
De term 'local search' wordt hierbij gebruikt en het optimaliseren van de vindbaarheid in de zoekmachines, door gebruik te maken van Google Mijn Bedrijf, noemen we 'local SEO').

Een Google Bedrijfspagina vergroot je online zichtbaarheid en is bovendien GRATIS!

Hoe maak je een Google Bedrijfspagina aan?

Hoe je een Google Bedrijfspagina aanmaakt, lees je hier.

Als je een Google Bedrijfspagina voor je organisatie maakt, moet je er rekening mee houden dat pagina's meerdere beheerders kunnen hebben. Je kunt personen toevoegen als beheerder die als back-up kunnen optreden, wanneer iemand anders jouw pagina moet beheren. Zo kun je het beheer van de pagina delen met meerdere personen, zonder dat je jouw persoonlijke accountgegevens hoeft te delen. Als je een pagina maakt maar geen eigenaar meer wilt zijn, kun je het eigendom overdragen aan iemand anders.

Hoe stel je de rechten van de eigenaar en van eventuele beheerders in van je Google Bedrijfspagina?

Voordat je begint met maken van een bedrijfspagina, is het aanbevolen eerst de beheerdersrollen die Google Bedrijfspagina’s bieden, onder de loep te leggen.
Er bestaan drie typen beheerders voor Google Bedrijfspagina's: eigenaren, beheerders en communicatiebeheerders. Elke pagina kan slechts één eigenaar hebben, maar tot wel 50 beheerders of communicatiebeheerders.

Lees hier wat de verschillen in rechten zijn.

De persoon die een nieuwe bedrijfspagina maakt, wordt automatisch eigenaar en deze is gekoppeld aan zijn gmail-account. De eigenaar kan vervolgens werknemers of dienstverleners toevoegen en hen een beheerdersrol toewijzen.

Let op... In tegenstelling tot een eigenaarsrol kan een beheerder geen accounts toevoegen/verwijderen en het eigendom van een Bedrijfspagina nooit overdragen. Het eigendom van een pagina kan wel tussen beheerders worden overgedragen.
Een door jou aangestelde Paginabeheerder kan een Google+ pagina - Mijn Bedrijf aanmaken voor jouw bedrijf en kan later het eigendom overdragen aan jou, maar uiteraard brengt dit een risico met zich mee. Wat nu als de beheerder je firma verlaat of als er een arbeidsconflict ontstaat tussen jou als de bedrijfseigenaar en de beheerder? Het is veiliger om een bedrijfsmanager te machtigen om namens je bedrijf op te treden op Google+ zonder dat deze eigenaar is van de Google+ Pagina.

Lokale Google pagina (ofwel Google Local)

Wil je jouw bedrijfsinformatie toevoegen aan Google Maps?
Wanneer je een pagina maakt op Google Mijn Bedrijf, kan de bedrijfsinformatie worden weergegeven op Google Zoeken, Google Earth en in andere Google-services. 

Een Lokale Google pagina heeft het voordeel dat deze een functie heeft, waardoor (toekomstige) klanten gemakkelijk de fysieke locatie van die onderneming kunnen vinden omdat deze een kaart van de locatie van de onderneming weergeven en het adres, het telefoonnummer en de openingstijden vermelden, waarmee het een instrument wordt waarmee bedrijven hun omzet kunnen verhogen door beter online vindbaar en bereikbaar te zijn. Het is algemeen bekend dat 98% van de consumenten online zoekt naar lokale bedrijven. Dat het hebben van een Google Lokale Bedrijfspagina commercieel bijzonder interessant is, moge duidelijk zijn.

Een Google Bedrijfspagina linken aan je website

Door je Google Bedrijfspagina te linken aan je website, kun je gemakkelijker in contact komen met je vrienden, je fans en klanten. Bovendien worden hierdoor gegevens geleverd aan Google die worden gebruikt om de relevantie van jouw website te bepalen voor zoekopdrachten van gebruikers op Google Zoeken.

Als je een Google Bedrijfspagina hebt, moet je het lokale verificatieproces gebruiken om bedrijfsinformatie toe te voegen aan Google Maps en om de verificatiebadge weer te geven op een Google Bedrijfspagina.
Dit houdt in dat er een controle plaatsvindt of het bedrijf daadwerkelijk op het opgegeven adres gevestigd is en dat de aanvrager gerechtigd is namens deze firma te handelen.
Ga als volgt te werk om jouw website toe te voegen. Wanneer je niet bekend bent met het bewerken van je website, kun je het beste samenwerken met je webmaster. Zoals de naam al zegt kan een beheerpagina (Dashboard) gebruikt worden voor beheren van je account op Google Mijn Bedrijf.

Klik hier om direct een lokale Google Bedrijfspagina aan te maken.

Lees hier alles over de verificatie.

Aan de hand van dit voorbeeld kun je zien hoe een vermelding in Google eruit komt te zien:

Pride & Proud op Google

Updates delen via het Mijn Bedrijf dashboard

Gebruik het dashboard van Google Mijn Bedrijf om klanten, volgers en fans op Google op de hoogte te houden. Je kunt rechtstreeks vanaf het dashboard een status, foto of video plaatsen of een evenement promoten.
Lees hier mijn blog over het schrijven van artikelen voor Google Mijn Bedrijf.

 

Misschien vind je het ook interessant om mijn andere tips voor een betere zichtbaarheid op internet te lezen?

Natuurlijk maak je mij blij als je mijn tip deelt met je Twitter netwerk! Het is eenvoudig...je hoeft alleen op de volgende link te klikken!
Tweet: Wat een handige #socialmedia tip van @PrideandProud! Misschien voor jou ook interessant?

Ik weet als geen ander dat reviews voor mijn Bedrijfspagina in Google heel erg belangrijk zijn om beter te ‘ranken’ in de zoekresultaten.
Mag ik je vragen of je Pride & Proud PR en Communicatie een beoordeling wilt geven?

Tags: Google,Google+,Zoekmachine
Tags: SEO,zoekmachineoptimalisatie,marketing

 
   « Tips overzicht