Tekstschrijven, Personal en Public Relations, Social Media support en Social Media training

  GOOGLE 360 TOURS en meer...

Waarom zou je naast je Facebook Bedrijfspagina ook je profiel inzetten voor marketing?

Wil jij je netwerk gebruiken om connectie te maken met je toekomstige klanten?
Met name wanneer je een ZZP-er bent of een kleinbedrijf hebt, kan je jouw “warme kring’ inzetten om je bedrijf te promoten!

Vooral je persoonlijke profiel kan een bijdrage leveren aan je “branding” ofwel online naamsbekendheid.

Volgens de Facebook voorwaarden, mag je een persoonlijk profiel niet voor zakelijk gebruik inzetten.
Een Facebook persoonlijk profiel mag geen bedrijfsnaam hebben (alleen een persoonsnaam). Gelukkig is Facebook coulant, want een combinatie van persoonlijke berichten en zakelijke berichten, gerelateerd aan je pagina of website, is wél toegestaan.

Er zijn diverse mogelijkheden om contact te leggen met je huidige en toekomstige klanten via je persoonlijke profiel.

Natuurlijk, je kunt ervoor kiezen om je privéleven en je business gescheiden te houden, maar ik beveel je aan om je als persoon te profileren, waardoor je mensen je leren kennen.

De “know, like en trust-factor” is tegenwoordig een belangrijke marketingtool.
Door de opkomst van social media kun je daar je voordeel mee doen!
Door je op je Facebook profielpagina open te stellen voor nieuwe connecties en transparant te zijn als privépersoon, kun je zakelijk meer succes oogsten..

Hoe kun je je persoonlijk Facebookprofiel openstellen voor publiek?

Zorg dat het online publiek je kan volgen op je persoonlijke profiel

Mijn Facebookprofiel is openbaar, en ik heb aangegeven dat iedereen mij kan volgen (zie de button rechtsonder mijn bannerfoto)


 

Deel persoonlijk dingen als foto’s van een familiefeest, je nieuwe huisdier, je genietmomentje achter een glaasje wijn of een verfrissend biertje gerust!
Deel dit dan voor een beperkt publiek!

Als je een bericht deelt met ‘iedereen’, houd er dan rekening mee dat al je volgers het bericht kunnen zien, terwijl het niet relevant is voor je bedrijf. Je kunt beter per bericht je doelgroep bepalen!

Een groot voordeel van het toestaan dat mensen je gaan ‘volgen’ op Facebook is dat iedereen die jij niet hebt geaccepteerd als vriend, automatisch jouw volger wordt.

Geef eens een duimpje of een pluimpje vanuit je Facebookprofiel!

Gebruik je persoonlijke profiel om openlijk je ‘vrienden op facebook’ te feliciteren met een verjaardag, gezinsuitbreiding, promotie of een persoonlijke prestatie.
Bedanken voor een verleende dienst of voor een geleverde zakelijke prestatie is ook altijd aan te bevelen!
Mensen houden er nu eenmaal van om erkenning te krijgen!

Tags: facebook,socialmedia,tips


Gratis social media advies

Heb je belangstelling voor tips en adviezen voor het gebruik van Social media ?
Je kunt mij volgen op Facebook , Twitter , LinkedIn , op mijn LinkedIn Companypage of op mijn Google Bedrijfspagina.

 

 
   « Tips overzicht