Tekstschrijven, Personal en Public Relations, Social Media support en Social Media training

  SOCIAL MEDIA SUPPORT en meer...

Waarom een Facebook bedrijfspagina voor zakelijke gebruikers?

Een Facebook pagina (of ook wel Fanpage genoemd) is ervoor bedoeld om je bedrijf of merk naamsbekendheid te geven en om interactie te hebben met je doelgroep of klanten.

Je kunt statistieken inzien, meten wie je volgers zijn, wat het bereik van je pagina en de berichten is, én wanneer je volgers online zijn.

Bovendien kun je gebruik maken van Facebook om evenementen en acties te organiseren, te adverteren en te promoten.

 


Voordelen Facebook Marketing

Wanneer je Social Media activiteiten gaat inzetten via Facebook, bereik je naamsbekendheid, meer prospects en klanten die je actief volgen en uiteindelijk meer bezoekers op je website, wat uiteindelijk resulteert in meer omzet.

Wanneer je interactief deelneemt aan je pagina, kun je ook informatie ontvangen over hoe je volgers je bedrijf of merk ervaren.

Een zakelijke Facebook pagina moet natuurlijk wel bijdragen aan jouw bedrijf.

Het is aanbevolen om een doel te stellen, omdat het je richting geeft en je helpt prioriteiten te stellen.

Facebook bedrijfspagina

Welke doelen kun je stellen bij het maken van een Facebook pagina?

  • Verhogen naamsbekendheid: Via Facebook stuur je regelmatig berichten en updates over jouw bedrijf en/of producten. Bezoekers van je pagina kunnen die berichten liken, sharen of een reactie achterlaten. Als je dat succesvol doet en erin slaagt interesse te wekken, komen fans van je pagina (en eventueel hun vrienden) regelmatig de naam van jouw bedrijf tegen en weten ze wat je aanbiedt.
    Tegen de tijd dat ze nodig hebben wat jij verkoopt is de kans groter dat ze aan jouw dienst of product denken.

  • (Potentiële) klanten informeren: Bijvoorbeeld bij evenementen, acties en veranderlijke markten en producten kan Facebook erg handig zijn om het laatste nieuws en updates te communiceren.

  • Je doelgroep leren kennen: Via likes, shares en reacties op Facebook geven mensen feedback op jouw berichten. Je kan vragen stellen, enquêtes houden en discussies starten. Dat is een perfecte manier om meer te weten te komen over de wensen van jouw doelgroep.

  • Meer betrokkenheid creëren en communityvorming: Je biedt mensen de mogelijkheid om mee te praten.
    In de vorige bullet noemde ik al het voordeel dat meepratende mensen je iets leren over je doelgroep.
    Deze verhoogde betrokkenheid kan je helpen om van eenmalige klanten vaste klanten te maken of zelfs ambassadeurs van jouw merk: dan raden ze jouw product aan bij anderen.
    Dit is natuurlijk de allerbeste PR die je kunt hebben!

  • Meer bezoekers trekken naar je website: Een Facebook pagina kan de hoeveelheid bezoekers op je website verhogen, wanneer je met regelmaat een bericht plaatst met een link naar je website. Op indirecte wijze kan een populaire Facebook pagina ook uitstralen naar je website en daarmee de zoekresultaten in Google verbeteren. Door zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimization vinden mensen die een met jouw website overeenkomend trefwoord in de zoekbrowser typen, sneller jouw website in de weergegeven resultaten.

  • Meer omzet: Uiteindelijk moeten je marketing-doelstellingen leiden naar meer omzet. Facebook kan daarin een tussenstap zijn.

  • Kijk eens naar mijn Facebook Bedrijfspagina en zie in het navigatievenster aan de linkerzijde wat er mogelijk is aan extra tabbladen! Een like wordt natuurlijk enorm gewaardeerd! ;-)

Heb je al een Facebook profiel? Volg deze link om direct een Facebook Bedrijfspagina aan te maken! 

Wil je Facebook professioneel gaan gebruiken? Volg dan een Facebooktraining of besteed je Facebook Marketing aan mij uit


 
   « Tips overzicht